Pysäköintipalvelut

Pysäköintipalveluiden toimisto ja asiakaspalvelu antaa neuvontaa pysäköintiä koskevissa asioissa, vastaanottaa oikaisuvaatimukset ja valmistelee niiden päätökset, hoitaa maksuvaatimusten huomautukset ja ylimääräisten maksujen palautukset sekä rengaslukkojen käyttöä koskevat asiat.

Pysäköintipalveluiden asiakaspalveluun voit myös ilmoittaa häiritsevästä virhepysäköinnistä ja lippuautomaateille tehdystä ilkivallasta sekä anoa lupaa tilapäiseen liikennemerkistä poikkeavaan pysäköintiin.

Yksityisten kiinteistöjen pysäköinninvalvonnan valvontapyynnöt, sopimukset ja muutokset käsitellään pysäköintipalveluiden asiakaspalvelussa.

Esteettömyystiedot

Reitti pääsisäänkäynnille

Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.

Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.

Pääsisäänkäynti

Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.

Sisäänkäynnin ovet ovat vaikeasti havaittavat ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa painikkeen avulla automaattisesti.

Sisäänkäynnin yhteydessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.

Sisätilat

Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.

Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.

Asiointipisteessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.

Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi.

Asiointipisteen odotustilassa ei ole vuoronumerojärjestelmää. Odotus tapahtuu seisaaltaan.

Asiointipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste.