Mikkelin tori on uudistanut verkkosivunsa ja panostaa sosiaaliseen mediaan

14.05.2019

"Ajat muuttuvat, joten niin on myös meidän muututtava. Siksi päätimme uusia verkkosivustomme ja ottaa torin Facebook-sivut aiempaa aktiivisempaan käyttöön. Jatkossa tuomme torikauppaa ja tapahtumia enemmän esille myös videoiden kautta”, kertoo uudistuksista vastanneen Mikkelin torikauppiasyhdistyksen puheenjohtaja Kaija Ahonen.

Muutamia viikkoja sitten toteutetut videot ovat saaneetkin torin Facebook-sivuilla hyvän vastaanoton. Suosituimpia julkaisuja on katsottu yli 23 000 kertaa.

"Toivomme paljon yhteydenottoja myös toriasiakkailta, vaikka Facebook-sivun kautta, jotta pystymme toimimaan entistä enemmän asiakaslähtöisesti”, Ahonen jatkaa.

Uusituille verkkosivuille tuotiin raikkautta ja lisää sisältöä, kuten tietoa torikauppiaista sekä torin tarjonnasta. Yhtenä tavoitteena on monipuolistaa ja lisätä toritoiminnan näkyvyyttä ja sitä kautta saada torille paitsi uusia asiakkaita, myös lisää kauppiaita. Sivuston sisältöä tullaan täydentämään esimerkiksi kuvien ja videoiden osalta, kunhan torielämä puhkeaa kukkeimmilleen. 

Värikäs ilme elää ja mukautuu tapahtumien ja tarpeiden mukaan – aivan kuten Mikkelin torikin. Verkkosivu-uudistuksen yhteydessä luotiin uudet tunnukset myös toritapahtumille, esimerkiksi Vihermarkkinoille, Kesäkarkeloille ja Joulutorille. Facebookissa keskitytään tapahtumista viestimisen lisäksi myös siihen, millaista on olla torikauppiaana tai miten torille pääsee myymään.

"Toria voisi käyttää paljon aiempaa monipuolisemminkin. Omin käsin-myyntipaikat, eli entiset maalaisten pöydät esimerkiksi, ovat varmasti vähemmän tunnettu tapa tulla maksutta myymään itse tekemiään tai keräämiään tuotteita torille”, Ahonen päättää.

Verkkosivu-uudistuksen takana ovat Mikkelin kaupunki ja torikauppiasyhdistys. Torin ilmeestä ja verkkosivu-uudistuksesta vastaa mikkeliläinen mainostoimisto Kixit Oy.