Postikorttikampanja sai jatkoa OmaMökki-messuilla Helsingin messukeskuksessa

11.04.2019

Artikkelin kuva

Mikkelin syntymäpäivänä 7.3.2019 toteutettu postikorttikampanja sai jatkoa viime viikonloppuna OmaMökki-messuilla Helsingin messukeskuksessa. Mikkelin kaupunki oli mukana messuilla Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n organisoimalla Mikkelin seudun yhteisosastolla.

Nelipäiväisten messujen aikana Mikkelin kaupungin messupisteen teemana oli ”Mikkelin brändi lähtee maailmalle postikortti kerrallaan”. Lähetettävien postikorttien kuvat oli valittu Avidlyn suunnittelemista ja Pihla Liukkosen ottamista brändivalokuvista.  Kaikkiaan kortteja lähti yhteensä sataan postitoimipaikkaan. Eniten kortteja lähti odotetusti Helsinkiin ja Mikkeliin. Muita suosittuja paikkakuntia olivat Espoo, Vantaa ja Hyvinkää. Etelä-Savon paikkakunnista kortteja lähti mm. Juvalle, Puumalaan, Savonlinnaan ja Rantasalmelle.

”Kokemukset messuilta olivat kannustavia”, kaupungin viestintäpäällikkö Heidi Hänninen sanoo. Erityistä kiinnostusta herätti postikorteissa esiintynyt susia esittävä Jussi Twosevenin Canis Lupus –seinämuraali. Hännisen mukaan useampi messukävijä lupasi tulla tutustumaan kyseiseen taideteokseen ensi kesänä. 

Korttien kirjoittamisen ohessa osastolla jaettiin tietoa Mikkelin seudun matkailukohteista ja tapahtumista. Osasto houkutteli erityisesti alueen kesäasukkaita, jotka jo odottavat kovasti lumien sulamista ja mökkikauden alkamista.