Alueen käyttölupa

Olen valinnut tapahtumalleni paikan – mitä seuraavaksi?

Tapahtumajärjestäjän tulee aluevalinnan jälkeen anoa ko. alueelle tapahtumalupaa alla olevan linkin kautta.

Tapahtumalupahakemus
Tapahtumalupahakemukseen on hyvä liittää kartta, johon on merkitty tapahtuma-alue.

Hakemukset käsitellään arkisin 1 – 2 vuorokauden aikana, jonka jälkeen Mikkelin kaupungin käyttöpalvelut tekevät asiasta päätöksen. Myönteinen päätös tulee tiedoksi sähköpostitse annettuun osoitteeseen.

Tapahtuma-alueisiin liittyvät tiedustelut ja yhteydenotot vuokraus(at)mikkeli.fi

Toritapahtumiin liittyvät tiedustelut ja yhteydenotot tori(at)mikkeli.fi

Maankäyttölupa

Kaikkiin ulkoilmatapahtumiin tarvitaan maankäyttölupa. Maankäyttölupa haetaan maanomistajalta eli Mikkelin kaupungin vuokraus ja käyttöpalveluyksiköstä. Kun haet tapahtumalupaa Mikkelin kaupungin maa-alueelle, myönnetään alueen maankäyttölupa samassa yhteydessä. Mikäli tapahtuma on maksuton, Mikkelin kaupunki tarjoaa alueen maksutta käyttöön.

Haluatko perustaa leirintäalueen tapahtuman yhteyteen?

Tilapäisen leirintäalueen perustamisesta ja alueen toiminnan olennaisesta muuttamisesta on viimeistään kolme kuukautta ennen toiminnan aloittamista tai muuttamista tehtävä ulkoilulain 20 § mukainen kirjallinen ilmoitus alueen sijaintikunnan määräämälle leirintäalueviranomaiselle, joka Mikkelissä on Mikkelin seudun ympäristölautakunta. Ilmoituksen tulee sisältää tarpeelliset tiedot leirintäalueen pitäjästä ja alueen sijainnista sekä toiminnan luonteesta ja laajuudesta.